Pr-byrån Sankt Paul hade satt ihop en monter med flera av deras uppdragsgivare. Mustigt gröna toner skapade en ombonad och mysig känsla.
Bild: Helena Sundström, Inredningsblogg Villa Varm.
Bort från ljust och fräscht
Nyss hemkommen från två härliga och intensiva dagar på Formex. En bra mässa tycker jag där jag fått massor av inspiration! Här kommer en sammanfattning på det jag sett.
Det ljusa och fräscha är definitivt på väg bort. Nu är vi less på det kliniskt vita och vill istället ha det mysigt och ombonat. Att Pantone har utsett färgen Greenery till året färg och att många företag visade gröna nyanser tyder på att nu vill vi ha färg.
En annan färg som också syntes i olika sammanhang var rosa och då i en mer beige/laxrosa ton.
Himla visade en ny färg som de kallar för Committed, en laxrosa färg som går mot beige.
Bild: Helena Sundström, Inredningsblogg Villa Varm.
Återbruk och miljö
Att konsumera smart, ekologiska produkter och att ta till vara på spill är också en stark och klok trend. Många svenska varumärken satsar på just det ekologiska. Hing Organics som har sin bas i mina hemtrakter här i Piteå har ett fantastiskt sortiment med olika spa-produkter. Allt är ekologiskt och snällt mot miljö och människa.
Hing Organics snygga monter med inslag från naturen. Företaget har sin bas i Piteå och tillverkar ekologiska spaprodukter. Min favorit är serien Lemongrass som doftar fantastiskt!
Bild: Helena Sundström, Inredningsblogg Villa Varm.
The old is the new black
Trendspanaren Stefan Nilsson eller TrendStefan som han också kallas hade en trendspaning i PB Homes monter. Där talade han om att det gamla är det nya svarta. Äldre fotomodeller används i olika kampanjer, gamla saker som har en historia ger ett mervärde till hemmet och för den som äger det.
Enligt TrendStefan så är Old the new black.
Bild: Helena Sundström, Inredningsblogg Villa Varm.